سایت فروشگاهی یا فروشگاه اینترنتی

آنچه در این مقاله می‌خوانید

سایت فروشگاهی یا فروشگاه اینترنتی

در دنیای امروز اینترنت تاثیر مهمی در همه‌ی زمینه‌های زندگی ما دارد. چه در بحث اجتماعی و فرهنگی و چه در زمینه تفریح و سرگرمی. اما یکی از مهم‌ترین تاثیرات اینترنت در بحث اقتصادی و درآمد‌زایی است.

 

از این بابت داشتن یک سایت فروشگاهی اهمیت پیدا می‌کند و باید بدانیم که معنی آن چیست و در پیشرفت کسب و کار ما چه تاثیری دارد.

 

سایت فروشگاهی

فروشگاه اینترنتی یا همان سایت فروشگاهی یک بستر اینترنتی و تخصصی برای فروش محصولات، کالاها یا خدمات مختلف در اینترنت است و امروزه یکی از بهترین گزینه‌های موجود در زمینه خرید به حساب می‌آید. بستری که افراد می‌توانند نیازهای خود را با کلیک یک دکمه و بصورت غیر حضوری برآورده کنند.

 

حتی اگر خود شما تا حالا اقدام به خرید کالای اینترنتی نکرده باشید، حتما در بین اطرافیان خود بخصوص نسل‌های جدید دیده‌اید که اقدام به خرید محصول اینترنتی و یا دریافت خدمات و یا حتی آموزش از اینترنت می‌کنند.

بیایید چند آمار مهم جهانی را راجع به فروشگاه اینترنتی را بدانیم:

  • طبق آمار جهانی، بازار فروش آنلاین تا پایان سال 2021، 4 تریلیون دلار بوده است!
  • 67 درصد مشتریانی که اقدام به خرید آنلاین می‌کنند، بدلیل جالب بودن خرید آنلاین از این روش استفاده می‌کنند.
  • در دوره همه‌گیری ویروس کرونا، عموم فروشگاه‌های اینترنتی حدود 40 درصد افزایش فروش داشتند!

اینجاست که داشتن یک سایت فروشگاهی اهمیت پیدا کرده و تقاضا برای فروشگاه اینترنتی در دوره اخیر با توجه به پیشرفت تکنولوژی و گسترش خدمات اینترنتی در کشورهای جهان که نقش روشن و تاثیرگذاری در گسترش کسب و کارها یا همان تجارت الکترونیک در سراسر جهان داشته است افزایش یافته است.

 

اهمیت و مزایای فروشگاه اینترنتی

امروزه عموم مردم در سراسر جهان برای خرید محصولات، دریافت خدمات و حتی نیازهای درمانی یا تفریحی خود به فروشگاه‌های اینترنتی مراجعه می‌کنند و همین موضوع اهمیت سایت‌های شرکتی و فروشگاهی را نشان می‌دهد.

 

امروزه هر کسب و کاری می‌تواند این فناوری را بکار بگیرد و از مزایای آن بهره‌مند شود و جالب اینکه چیزی برای از دست دادن در این روش وجود نداشته و یا خیلی محدود خواهد بود.

 

در زیر سعی می کنیم برخی از مزایای داشتن یک فروشگاه اینترنتی را توضیح بدهیم :

فروشگاه اینترنتی تعطیلی ندارد

فروشگاه این امکان را برای مشتری فراهم می‌کند تا در هر زمانی از شبانه روز و همچنین در روزهای تعطیل و حتی زمانیکه مشتری در مسافرت است اقدام به بررسی فروشگاه و یا اقدام به خرید و درخواست خدمات نماید.

این قابلیت باعث می‌شود که مشتری بتواند در خانه و بدون در نظر گرفتن زمان، شرایط آب و هوایی، مسافت و حتی شرایط جسمی و کسالت به فروشگاه مراجعه کرده و خرید انجام دهد.

حتی وقتی شما خوابیده باشید، با داشتن یک سایت فروشگاهی می‌توانید محصولات خود را بفروشید!

همه این موارد خرید آنلاین را خیلی ساده‌تر از مراجعه حضوری می‌کند و مسلما مشتری‌های زیادی را به خود اختصاص می‌دهد.

امکان دستیابی به تعداد بیشتری از مشتریان

این منطقی است که یک مشتری برای خرید، مسافت ترافیک و زمان را در نظر می‌گیرد. یا معمولا مشتری برای خرید به شهر دیگری نمی‌رود. از این بابت یک فروشگاه سنتی به لحاظ تعداد مشتری محدود خواهد بود.

اما یک فروشگاه آنلاین براحتی خارج از محدوده شهر و در سطح کشور به مشتری دسترسی دارد. حتی ممکن است بنا به نوع محصوا و یا نوع خدمات به مشتریانی در کشورهای دیگر نیز دسترسی داشته باشد.

از طرفی یکی از دغدغه‌های خرید برای مشتری مشکل حمل کالاست. در صورتیکه در یک فروشگاه اینترنتی مشتری می‌تواند به هر میزانی یک محصول را بخرد و نگران روش حمل آن نباشد و صرفا در محل مشخص خرید خود را براحتی تحویل بگیرد.

سایت فروشگاهی محدودیت جغرافیایی ندارد! این خیلی عادی است که شما با داشتن یک فروشگاه اینترنتی مشتریانی از شهرها و حتی کشورهای دیگر داشته باشید.

راحتی در دسترسی به محصول یا خدمات مورد نظر در یک فروشگاه اینترنتی

خیلی مواقع پیدا کردن محصول مورد نظر برای یک مشتری در یک فروشگاه سنتی کار ساده‌ای نیست. بخصوص زمانیکه فروشگاه اندکی شلوغ باشد یا در مواردی که مشتری نیاز به جنسی دارد که صرفا فروشنده باید در قفسه ها بدنبال جنس باشد.

جدای این خیلی از افراد تمایلی به خرید از فروشگاه های بزرگ و زنجیره‌ای به علت شلوغی و یا کمبود زمان ندارند.

اما یک فروشگاه آنلاین مشمول ضعف‌های بالا نمی‌شود و مشتری برای پیدا کردن محصول مورد نیاز خود با مشکل مواجه نمی‌شود. جالب اینکه در این فروشگاه‌ها با توجه به نوع و میزان جستجوی محصول توسط مشتری، فروشنده نیز نسبت به تهیه اجناسی که متقاضی بیشتری دارند اطلاع خوبی پیدا می‌کند.

در نتیجه این روش فروش، هم برای فروشنده و هم مشتری سریع‌تر و راحت‌تر بوده و برای طرفین مزایای خوبی دارد.

پرداخت آنلاین به روش های مختلف و براحتی در فروشگاه اینترنتی

فرآیند پرداخت در یک فروشگاه اینترنتی، سریع، مستقیم و با روش‌های امن و کارت‌های اعتباری انجام می‌شود.

این موضوع طرفین را از مواجه با آلودگی نجات می‌دهد. شاید به نظر شما این امر خیلی مهم نباشد. اما دوران اوج کرونا را بیاد بیاورید که خیلی از فروشگاه‌های سنتی مجبور به تعطیلی بودند اما فروشگاه‌های آنلاین همچنان به فروش محصولات خود ادامه می‌دادند.

نیاز به حداقل نیروی کار

برای یک سایت فروشگاهی نیاز به فروشنده‌ و پرسنلهای متعدد ندارید. مجبور نیستید نگران ساعت رفت و آمد پرسنل خود و یا نگران بیمه آن‌ها باشید. فروشگاه اینترنتی شما فقط نیاز به پشتیبانی دارد و نیازی به چندین پرسنل ندارد.

هزینه سایت فروشگاهی به نسبت یک مغازه خیلی کم است

هزینه سایت فروشگاهی اعم از راه اندازی و پشتیبانی سایت، قابل قیاس با هزینه اجاره یک مغازه یا یک دفتر کار نیست. کل هزینه یک فروشگاه اینترنتی کمتر از راه اندازی یک مغازه سنتی است و شاید نهایتا کل هزینه‌ای که برای آن می‌کنید به اندازه چند ماه اجاره یک مغازه باشد.

طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت فروشگاهی اولین قدم و مهم‌ترین عامل در راه اندازی یک کسب و کار آنلاین موفق است. طراحی فروشگاه اینترنتی این فرصت برای شما فراهم می‌کند تا محصولات و خدمات خود را به تمامی مشتریات در سراسر جهان ارائه دهید.

برای دستیابی به موفقیت در این زمینه، باید یک سایت فروشگاهی اختصاصی و متناسب با نیازهای خود و مشتریان کسب و کارتان ایجاد کنید. در زیر به برخی از مهم‌ترین عناصر مهم و تاثیرگذار در طراحی سایت فروشگاهی می‌پردازیم.

طراحی سایت فروشگاهی شخصی

یک سایت فروشگاهی باید مطابق با کسب و کار و برند شما باشد. طراحی شخصی‌سازی به شما این امکان را می‌دهد که عناصر گرافیکی، رنگ‌ها و لوگوی خود را به بصورت اختصاصی نمایش دهید. این کار باعث افزایش معروفیت برند و کسب و کار شما می‌شود.

طراحی ریسپانسیو سایت فروشگاهی

طراحی ریسپانسیو یا واکنش گرا از الزامات امکانات یک سایت فروشگاهی است. زیرا امروزه، بسیاری از مشتریان از دستگاه‌های مختلف از جمله موبایل و تبلت، به وب سایت‌ها دسترسی دارند. بنابراین، سایت شما باید به طور خودکار با تمام دستگاه‌ها از جمله انواع موبایل و تبلت سازگار باشد.

بعبارت دیگر طراحی ریسپانسیو فروشگاه اینترنتی به معنای این است که سایت شما بر روی تلفن همراه، تبلت و کامپیوتر شخصی به درستی نمایش داده شود.

بهینه‌سازی سرعت بارگذاری فروشگاه اینترنتی

سرعت بارگذاری سایت فروشگاهی برای تجربه کاربری بسیار مهم و حیاتی است. سرعت سایت در رده‌بندی موتورهای جستجوگر و در راس آن ها گوگل، تأثیر بسزایی دارد.

بهینه‌سازی سرعت بارگزاری فروشگاه اینترنتی از این جهت اهمیت دارد که چنانچه شما وارد یک سایت شوید و سرعت سایت پایین بوده، تصاویر به کندی نمایش داده شوند، شما بزودی خسته می‌شوید و احتمالا اقدام به خروج از یک سایت کم سرعت کرده و سراغ سایت دیگری می‌روید!

بهینه‌سازی سئو سایت فروشگاهی

بهینه‌سازی سایت فروشگاهی برای موتورهای جستجو (سئو) به شما کمک می‌کند تا سایت خود را در نتایج بالای موتورهای جستجو نمایش دهید. استفاده از عنوان های مناسب، متاتگ‌ها، و افزودن محتوای با کیفیت به سایت، می‌تواند افراد بیشتری را به بازدید از سایت شما ترغیب کند.

امنیت فروشگاه اینترنتی

امنیت فروشگاه اینترنتی بشدت مهم می‌باشد. از آنجا که هدف از راه‌اندازی سایت فروشگاهی، خرید و فروش آنلاین بوده و در این فرآیند بازدیدکنندگان برای خرید اقدام به واریز وجه می‌نمایند، در نتیجه امنیت یک فروشگاه اینترنتی دارای اهمیت زیادی جهت جلوگیری از هک شدن، فیشینگ و ضایع شدن پول و اطلاعات شما و مشتریان می‌باشد.

 

به طور کلی، طراحی سایت فروشگاهی عامل مهمی در موفقیت یک فروشگاه اینترنتی و کسب و کار آنلاین می‌باشد. از این رو برای ساخت یک فروشگاه اینترنتی باید به تمامی جزئیات اعم از موارد ظاهری و همچنین سرعت سایت فروشگاهی و سئوی آن توجه نمود.

 

قیمت سایت فروشگاهی

قیمت سایت فروشگاهی به عوامل مختلفی بستگی دارد. تعداد محصولات، تعداد صفحات سایت و قابلیت‌های سایت، از جمله مواردی هستند که در هزینه طراحی سایت فروشگاهی تاثیرگذار هستند.

می‌توان گفت ارزان ترین سایت فروشگاهی که از امکانات لازم برخوردار باشد، طراحی سایت فروشگاهی وردپرسی است. با این روش شما می توانید یک فروشگاه اینترنتی ارزان داشته باشید.

گروه ماز خدمات طراحی سایت فروشگاهی یا همان طراحی فروشگاه اینترنتی را انجام می‌دهد. برای اطلاع از هزینه طراحی فروشگاه اینترنتی می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی موجود در سایت، با ما در تماس باشید.

2 در مورد “سایت فروشگاهی یا فروشگاه اینترنتی”

  1. سلام. میخواستم بدونم اگه بخوام یه سایت داشته باشم، میشه برای یک جنس با رنگ های مختلف، قیمت مختلف تعیین کرد؟

    1. درود. بله. برای یک سایت فروشگاهی میشه برای ابعاد یا رنگ های مختلف از یک کالا، قیمت های مختلف تعیین کرد. برای مثال اگه یه کفش قیمتش باشه 200 تومن باشه، مثلا وقتی کاربر رنگ قهوه ای رو انتخاب میکنه قیمتش 210 تومن به کاربر نمایش داده بشه.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های بیشتر

اسکرول به بالا